Znáte ten pocit – je 10 hodin ráno, sedíte v obývacím pokoji, máte v sobě již tři šálky kávy a vaše mysl připomíná lepidlo. Jste vyčerpaní – fyzicky, mentálně a emocionálně – a věci, které vám kdysi přinášely radost a potěšení, vás najednou nudí. Nic vás nemotivuje a naopak, vše vás irituje. Syndrom vyhoření je pouze způsob, jak vám vaše tělo dává najevo, abyste zpomalili. Přinášíme vám 12 užitečných tipů, jak toho dosáhnout.

Spěte, jako by nebyl žádný zítřek

Vaše tělo je stroj. Krásný, autentický a neskutečně složitý stroj, který však potřebuje i péči a potřebný odpočinek. Přesně tak, jak každý večer vypínáte počítač byste měli vypnout i sebe, načerpat energii a osvěžit tělo i mysl. Vědecké studie dokazují, že kvalitní noční spánek doslova čistí váš mozek od toxinů, které se v něm nahromadily během dne. Minimálně 8 hodinový spánek je proto kritický pro vaše fyzické a psychické zdraví. Myslete na to.

syndrom-vyhorenia10

Myslete na to, co sníte

Rozumné jedení vyžaduje praxi. Hodně praxe. Zvláště pokud jste tím typem člověka, který v jedné ruce bezmyšlenkovitě hltá chlebíček, zatímco s druhou telefonujete nebo odpovídáte na emaily. Rozumné jedení znamená, že víte přesně odkud vaše jídlo pochází, jaké jsou jeho výživové hodnoty a také jakou cestu si prošlo, zatímco skončilo na vašem talíři. Taková informovanost o tom, co jíte je základem pro vybudování zdravého vztahu k jídlu, které pro vás začne znamenat víc, než jen prostředek na ukojení hladu. Studie také naznačují, že jedení s rozumem zlepšuje náladu, snižuje stres a může vést k hubnutí a zlepšení stravovacích návyků.

syndrom-vyhorenia3

Vynechejte kofein

Kofein je stimulující látka, která přímo ovlivňuje váš centrální nervový systém a způsobuje tak bušení srdce nebo pulzování v hlavě. Pokud již během pití kávy cítíte úzkost, stres nebo vyčerpanost, pořádná dávka kofeinu vám příliš nepomůže. Namísto tohoto krátkodobého uvolnění zkuste něco dlouhotrvající – meditaci nebo cvičení, které vám pomohou znovu nabýt dlouhotrvající pocit odpočinku a energie.

syndrom-vyhorenia4

Žijte aktivně

Pohyb velmi efektivně zlepšuje náladu a snižuje stres. Kromě toho jsou prokázány i jeho účinky na zlepšování myšlení a ochranu paměti. Ať už jste se rozhodli pro cyklistiku, krátký běh, případně několik minut jógy, snažte se tuto aktivitu využít ke snížení stresu vždy, když ho začínáte pociťovat. Ranní fyzická aktivita vám pomůže nastavit rytmus pro celý zbytek dne, ochrání vás před stresem a zlepší vaše soustředění.

syndrom-vyhorenia2

Vychutnejte si ticho

Meditace. Slovo, které je všude omílané do nekonečna. Má to však i své opodstatnění. Meditace prokazatelně redukuje stres, posiluje vaši imunitu, zlepšuje spánek a navozuje pocit štěstí. I 5 minut meditace denně vás může ochránit před nervozitou během vypořádáním se s každodenními problémy.

Young woman performing yoga pose in living roomPečujte o svou pokožku

Vrstva make-upu na zakrytí kruhů pod očima může vyřešit váš problém, bohužel však pouze dočasně. Skutečná dlouhotrvající změna pokožky totiž přichází zevnitř. Pohledejte produkty (a stravu), která prospívá nejen vaší pokožce. Dodržujte denní i noční rituály péče o pleť, které ve vás vyvolávají pocit krásy a zdraví, a časem se tento efekt přenese i do vaší nálady. Nic totiž není lepší, když nejenže vypadáte krásně, ale se tak i cítíte.

syndrom-vyhorenia8

1
2
ZDROJinterez

Pokračovanie článku na ďalšej strane

loading...