Příběh, který se právě chystáte číst, není o žádném geniálním matematikovi, který by udělal převrat ve světě čísel. Je o obyčejném děvčátku, které studovalo na základní škole. Pointou je poukázat na jednotvárnost a omezenost školních procesů, když nenecháte dítě naplno využít jeho potenciál. To, zda je vyprávění otce šikovného děvčátka pravdivé nebo ne, můžete posoudit sami …

„Všechno to začalo, když mě v roce 2008 zavolali do ředitelny. Byl jsem překvapen a vystrašený, protože jsem si o své dceři myslel, že je andílek. „Vaše dcera dnes v třídě dělala na hodině matematiky scénu“ řekl ředitel. Neposlouchal jsem ho a okamžitě jsem zamířil k židli na níž seděla. „Jsi v pořádku?“. Ticho přikývla, usmála se na mě a utřela si slzy …

cislo-750x563

„Co se tedy stalo?“ Zeptal jsem se. „Vaše dcera se dnes pokoušela opravit učitele matematiky. Učitel jí vysvětlil, že se mýlí ale ona si stále trvala na svém.“ “ Jaká byla otázka?“, zajímalo mě. „Otázkou bylo, jaké největší číslo může být reprezentováno třemi čísly. Správná odpověď je 999“, řekl učitel matematiky, který stál vedle ředitele školy.

„Opravdu? Co je pak 9 umocněno na 9 znovu umocněné na 9? „Skočila do dialogu naštvaná dcera. Samozřejmě. Má přece pravdu. Otázka umocnění nevylučuje. Zaplavila mě hrdost. Usmál jsem se na ni a učitele matematiky jsem se zeptal „Tak? Co na to říkáte? „. „To není správná odpověď. Exponenty jsme ještě ani jen nepřebírali. Vaše dcera akorát popletla své spolužáky. Otázka byla v celostátním testu a správná odpověď je označena jako 999. Její odpověď nemohu ohodnotit jako správnou „.

cislo-prez-750x469

Tento případ jsem však řešil i za hranicemi školy. S pomocí právníka se mi podařilo vyhrát spor se státním vzdělávacím úřadem, který musel nakonec uznat, že moje dcera měla pravdu. Výsledek 999 byl od tohoto momentu nesprávný a správnou odpovědí bylo 9 na 9-tu a to celé na umocněno na 9-tu.

ZDROJinterez
LIKE ak sa ti príspevok páčil

KOMENTUJ